tisdag 8 april 2008

Ok, ok, lite update

Jag var ute i helgen med Louisa, en kompis från Ryssland till en kursare i Umeå. Det var väldigt kul, fram tills att jag upptäckte att min väska var borta, med pass, studentid, kamera.. väldigt väldigt dåligt. Speciellt i Ryssland. Idag har jag iaf gjort en polisanmälan (eller jag och jag, bara skrev under vad min typ rektor skrev), så att jag imorrn kan gå till svenska ambassaden och söka om ett nytt. Däremot vet jag inte än om jag kommer att få ett förlängt visum i det nya passet, eller om jag får ett exit visa, som innebär att jag måste åka hem om till Sverige för att hämta upp det nya. Klyddigt och dyrt, men jag är inte helt oäven mot att komma hem en liten snabbis.
Så så står det till. Allt är bra, less på all byråkrati på ryska bara. Lite jobbigt när alla bara pratar ryska över ens huvud. Universitetet har varit hjälpsamma iaf, fixat nytt id på en gång och hjälpt till med polisanmälan.

Inga kommentarer: