onsdag 9 april 2008

Done deal

Idag var jag på svenska ambassaden och ansökte om ett nytt pass, kommer nästa fredag, om tio dar. Trodde inte det skulle ta så lång tid. Kunde beställt ett nödpass, men det är 4 ggr så dyrt och hade inte funkat om jag ska tillbaka, och blivit problem vid förlängning av visum sen i sommar kanske.. Så det var lika bra att ta ett ordinarie. Vet inte om det innebär att jag måste till Sverige isf. Jag klagar inte, finns folk jag saknar. Får väl veta imorgon eller övermorrn hur det blir med visumet. Nu är det fixat iaf, det är jävligt skönt. Nu är det bara den sega biten med att sitta och vänta som är kvar. Imorrn tänkte jag dra till Ramstor och köpa ny mobil och ett simkort. Måste kolla över ekonomin också, hur den på verkas av en ev. extra flygbiljett och ny mobil. Funderar på att vänta med kamera, beror på hur det ser ut.. Som tur är har jag en ok lön på g i slutet av april, och en bra skatteåterbäring i början av juni. Om jag åker hem igen ska jag försöka jobba lite också, är tydligen saknad på kiosken, kört ihop sig med folk där.

Inga kommentarer: