torsdag 3 april 2008

It's all good.

Idag var jag på GUM (tänk KaDeWe och andra klassiska köpcentrum), och shoppade lite.. Örhängen...

Biljetter till Bolshoi Teatr, som tyvärr är stängd för renovering, men tydligen ska Nya Scenen vara vacker den med.. Biljetterna är underbara iaf..
Biljett till baletten Svansjön, might be familiar to some ;) Införskaffade också biljetter till The Sleeping Beauty, en annan biljett, och skulle ha köpt till Carmen, men de var inte till försäljning än.. 800 rubel per styck är helt ok, runt 200 spänn.
Paraply för kommande regniga dagar som det tydligen kan vara gott om..
Och en väska (av rättvisemärkt bomull!) så jag slipper gå omkring med allting i påsar eller jeansfickorna..
Och lite blommor, syrén tror jag, som jag köpte igår utanför metron.

Idag har jag även typ promenerat på röda torg, sett Lenins mausoleum, fast var inte inne i det, sett St Basils katedral, åkt metron finally, men inte sett några mäkta stationer än, och hängt lite på stan generellt.. Och käkat vegetariska blinier! Bra dag all in all. Rou har guidat mig runt. Nu ska jag kolla på 27 dresses (det är ju ändå Katherine Heigl... Graaur) käka lite torkad frukt och sova tidigt. Imorgon är jag ledig, varje fredag är frå tydligen.. I helgen ska jag ut med en tjej som en kursare från ryskan i Umeå hookat upp mig med.

(Har jag sagt hur mkt jag tycker om min nya kamera?)

3 kommentarer:

macke sa...

jag førstår inte..
"Idag har jag även typ promenerat på röda torg"

har du eller har du inte? "typ", ær det liksom att du svævade førbi..eller...

*besserwisser*

macke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

jag rundade ett hörn av röda torg.. så det var typ ;)