onsdag 23 april 2008

Äntligen ljus

Äntligen har regnet och dimman och de låga temperaturerna försvunnit, och solen kommit tillbaka. Tyvärr så ligger den fortfarande direkt på fönstret några timmar på eftermiddagen,så jag har fått slänga mitt smör och kan inte räkna med att ha något perishable hemma längre en dag eller två. Men jag kommer iaf upp ur sängen nu, förra veckan var jag tvungen att snooza minst en timme. Idag vaknade jag sex av mig själv. Amazing.
Imorrn är det förhoppningsvis Pushkinmuseet som gäller, och i helgen en av de flertaliga fantastiska parkerna i Moskva. Imorrn får jag förhoppningsvis också reda på hur det hela ligger till med visumet.

And on a sidenote; håret har blivit sjukt långt nu. Får kanske bli klippdags i sommar;

Och så har jag sett första säsongen av Torchwood by the way, och några avsnitt in på andra säsongen. Väldigt, väldigt bra serie!
Har även sett resten av Battlestar Galactica säsong ett, hooked på den med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

överväg bild nr två som din signaturbild på facebook! den är sjukt söt!

och visst är Trochwood to die for!?! Lööv Harkness! BSG är troligen det bästa som hänt sf sen Firefly. Totaly lövly!

Ta hand om dig därborta, promenera i parkerna mycket, det är bra för sömnen, och njut av museerna för oss också!

Lina sa...

tack!
torchwood och bsg fyller tomhålet efter buffy (nästan) för första gången! jag är arg på mig själv för att jag inte förstod det tidigare.

hoppas det gick bra med din bok och att omdömena är raving! ser fram emot att läsa på bloggen din sen :)