onsdag 30 april 2008

Extravaganza Galore

I tisdags var det Svansjön som gällde- oh mi gawd. Ballet of ballets, som den kallats. Pravilna! Helt fantastisk.
Idag var det Tretyakov Gallery som gällde, körde översta våning bara, gick på en nätta två h. Underbara målningar, ser fram emot undre våningen också, där även ikoner och smycken finns. Köpte på mig ett litet häfte om Vrubel som jag tyckte väldigt mkt om, och en bok om Tretyakovs masterpieces, med lite bakgrundshistoria om museet, perioderna och målarna. Schpennend. Köpte också coasters, med blommotiv. Jag har någon festich för glasunderlägg alltså, inte för att jag någonsin använder dem.
Idag har jag även fått mitt pass och mitt visum. Tyvärr är visumet inte lika fancy som sist, en inklistrad snygg officiallooking lapp i passet, utan nu är det ett stort dassgrönt papper med stämplar och svartvita foton på mig klistrade på, med ännu fler stämplar. Very very russian. Men nu är det klart! Blir ingen Sverigetripp, bra ekonomiskt, men annars tråkigt.
Dags att ge mig ut på kamerashoppingtur iaf, Kristoffer kommer antagligen inte förrän i slutet av maj, och det är så underbart vackert ute nu när allting håller på att grönska, vill inte missa det helt. Varmt är det också, varit runt tjugo ett par dar nu.
Och så har jag hunnit med Guldkompassen och No Country for Old Men och är på avsnitt 11, säsong två i Battlestar Galactica. I helgen blir det Requiem for a Dream, och på gång Oldboy, I am Legend och Diamond Men.

Inga kommentarer: