torsdag 10 april 2008

Bra dag!

Idag har vi haft textläsning, det mesta har handlat om ekonomi och sociala problem i Ryssland. Intressant ämnen, visst, men jag har inte riktigt vokabulären för att hänga med. Det kommer det kommer.
Jag har en Ramstordejt med Rou om en timme, ska köpa ny mobil och simkort, finally. Och vattenrenare. Behöver verkligen något att fila fötterna med också och klippa tånaglarna...
Och ännu bättre nyheter är att jag kanske ska på yoga ikväll! Jag är med i en mailinglista för expats och fick ett meddelande idag om att det startats engelskspråkiga yogakurser, och det ligger t.o.m på röda linjen, alltså min! Woohoo. Det var ok priser också, 400 rubel i engångskostnad och ett månatligt medlemskap kostar 3000. Ska nog börja med engångarna, eftersom jag ändå kanske behöver åka iväg till Sverige, det får jag veta om några dagar. Om inte ikväll så ska jag gå på lördag. Känns skönt att komma igång med yoga igen, även om det inte är poweryoga, men det verkar ändå vara ngn mer arbetsintensiv variant. Plus att det är långa pass, två h på lördagar, 1 ½ på måndagar/torsdagar.
Imorrn är det sightseeingdags med Rou, vi ska till Moskvas mest kända katedral (sa hon), sen till en chokladfabrik som ligger precis bakom och sen till Pushkin Museum of Fine Arts, och sen käka på Mou-Mou, en känd typ buffetkedja i Moskva med all möjlig sorts mat. Superduper! Ser fram emot det.

Som vanligt var det grått och lite blött ute på morgonen, men nu är det strålande sol och varmt varmt varmt. Tydligen är det vanligt att våren attackerar tidigt nuförtiden, och sen i slutet av april kommer en snöstorm.. Hoppas den kommer när jagär i Sverige. (Nu har jag ställt in mig så pass på att komma tillbaka för ett visa run att jag kommer att bli lite besviken om jag inte måste.. Kan inte heller komma till Sverige för en liten visit annars, för mitt visum är single-entry. Jag är fast i Ryssland.)

Inga kommentarer: