lördag 12 april 2008

Budget schmudget

Sen jag lämnade Sverige har jag gjort av med lite över 6 000. Det kändes som alldeles för mkt, men efter att jag tänkt igenom mina inköp kanske det inte är så konstigt ändå.
Essentials;
Skål o mugg o bestick (ok, dyrt porslin, lite onödigt)
vattenkokare
vattenrenare
liten pressokanna
mobil x 2 (första blev stulen)
simkort x 2 (samma där)
lärobok
nytt pass (ganska oförutsedd utgift)
edit:nattlampa/skrivbordslampa

sen andra stora/halvstora utgifter:
mat
massa vattenflaskor
förlängninssladd
kameraväska (borta)
väska så jag slipper gå omkring med påsar (borta)
två biljetter till baletten - lyxutgifter

De stora utgifterna jag har kvar är;
Ev. hemresa till Sverige, går på max 4k
joggingskor - billigare i längden att jogga än gå på gym här, tydligen svindyrt
yogamatta - behövs till yogan, tänkte jag kunde träna hemma lite också på den. finns billigt.
köksutrustning som kniv, skärbräda, kastrull
ny väska, svårt att få ner pass, pengar, mobil i fickorna, speciellt på jeansen..
mikrofon till datorn så att jag kan använda skype
ev. ny kamera om jag har råd.
ovanstående borde gå på en 7k kanske, med alla ev.

sen får det banne mig räcka. är less på att bara shoppa hela tiden. pengarna bara flyr iväg.
vill gärna ha pengar till roliga saker, som gå på museum, äta ute då och då, åka till st petersburg sen nån gång.

det är en jävla tur att jag hade sparpengar, en lön på ingång och en saftig skatteåterbäring på g, annars hade det blivit snålt värre. Csn tyckte jag hade klarat mig på mindre än 15000 hela perioden. tack för den.
måste jag hem om till sverige hoppas jag hinna jobba också, få ihop till en ny kamera t.ex.

Inga kommentarer: