måndag 7 januari 2008

Clefts and Squirts

Nä, det gick visst inte så bra det här. Jag har väldigt svårt med commitments, fullföljande och sånt. Men whateva!

Just nu läser jag Doris Lessings The Cleft som är.. ja, jag har fortfarande inte bestämt mig faktiskt. Jag har väl kommit en tredjedel, och jag känner mest att jag rynkar på näsan och spjärnar emot. Jag har väldigt svårt för allt som rör uppdelningen kvinnor och män biologiskt med tillhörande egenskaper därefter, och speciellt sådant som vill gräva i frågan lite, och förklara. Men jag har inte gett upp hoppet än, jag kanske bara missat ett key element eller något annat viktigt. Fortsättning följer är det tänkt.

Jag kom i helgen hem från ett kort Oslobesök, som var väldans trevligt. Fick äntligen träffa brorsonen igen, och på fredag kväll blev det Wiispelande. Jag är fast helt enkelt. I loves it.

Annars har jag idag läst på om mitt kommande boende/studerande i vår/sommar;

Inga kommentarer: