onsdag 30 januari 2008

FancySchmancy

Idag har jag shoppat träningskläder. Känns väldigt nyårslöfte, men så var inte fallet. Faktiskt. Jag har äntligen köpt en ny träningsbh, efter att ha använt en vanlig top som jag haft sedan mellanstadiet. Just det, mellanstadiet. Som tänkas kan, så gav den inte det där stödet som en söker i en bra träningsbh, den var mest.. tajt. Funkar, visst, men inte så skön och inte så bra om jag joggar. Hence den nya träningsbh:n som verkar helt ok. Märke Soc, väldigt basic och enkelt, och ok pris - 199 spänn. Är det inte ekologiskt eller rättvisemärkt lägger jag inte några större slantar på kläder - är tanken iaf. Kirrade ett par korta supertunna träningsbyxor också från samma märke mina annars så übersköna yogabyxor från gossypium är lite för stora och för långa för vanlig jympa. Baktanken är också att jag ska prova på bikram yoga, som utövas i 40 graders värme, så desto lättkläddare desto bättre...
Nu återstår bara ett par schyssta joggingskor/jympaskor så är jag utrustad för de närmsta åren iaf. Mina nuvarande aerobicsskor har en tio år på nacken och ger inte riktigt rätt stöd längre...

Inga kommentarer: