måndag 7 januari 2008

... but what if they really are [evil]?

Jag har precis precis läst ut första samlingsnumret av Runaways (vid namn Pride & Joy), skriven av Brian K. Vaughn. It's effing great. Historien utspelar sig i Marvelvärlden, med ett gäng ungdomar som huvudkaraktärer. Dessa får veta att de är barn till supervillains, och flyr hemifrån. Pride & Joy samlar nummer 1 - 6 bara, så jag har inte kommit så långt i serien än. Den kan nog bli väldigt bra.
Anledningen till varför jag överhuvudtaget närmade mig den var för att jag läste att Joss Whedon skulle fortsätta skriva efter att Vaughn lagt av, vilket naturligtvis betyder att jag måste införskaffa. Kruxet är ju bara att Whedon börjar skripta först från #25, i volym två om jag inte missminner mig helt. Framtida samlarobjekt helt klart, dock är jag för tillfället belagd med handelsembargo gentemot min kära bokhandel där jag vikkar för att kunna spara ihop pengar till nedan nämnda språkresa.

Inga kommentarer: