tisdag 29 januari 2008

Ske-å

Jag lyckades hinna med en del i Skellefteå i alla fall. Äntligen har jag läst Robin Hobbs Farseer-trilogi, och jag blev positivt överraskad. Det är sjukt länge sen som jag läste fantasy, var nog ett bra startval. Nu är jag pepp på att läsa resten av hennes böcker.
Annars har jag inte hittat på något hemmavids.. Börjar redan dra mig inför flytten, det är döden att packa ner alla böcker och försöka få någon ordning på det. Bah! Lika hemskt varje gång.
Fick ett brev från försäkringskassan idag, de vill att jag ska betala tillbaka halva bostadsbidraget som jag fick förra året. Första halvan av året. Då jag bodde i Umeå.. För jag tjänade för mycket andra halvan i året, då jag bodde i Malmö och inte tog bostadsbidrag.. Jag tycker deras regler är ganska konstiga..
Även fått brev från CSN, dags att betala börja betala av studieskulderna.. Tack för den liksom.. Inte som att jag tänkt plugga 3½ år till dådå. Lovely! Hade hellre lagt mina ka-ching på Kina i sommar, men bättre betala så länge och försöka reda ut lite sen..
Semmelbak på fredag! Det ser jag fram emot. Kanske ska göra en butterkaka också, det var längsesen sist..

Inga kommentarer: