söndag 13 januari 2008

Svunna tider

Helgen har varit helt formidabel. Fredagen spenderades på brajobbet, förfest hos Cissi med hyvens människor och smaskens grönsaksstavar (extra goda då jag högg mig i fingret med kniven och svor därefter) och lagom mycket öl, och sen dans dans dans med ännu mer hyvens folk på Tomboy. Det är längesedan jag haft så kul ute. Alldeles för lite dans i livet mitt säger jag bara! Jag trivs bäst på dansgolvet, genomsvettig, helst hyfsat nykter, med glada dansande människor omkring. I säng vid fyra, upp och iväg till jobbet sex, stupa i säng efter jobb igen och sova tre timmar. Men väldigt mycket värt det. Lördag kväll var också himlans fin, om än jag var trött och mer än seg. Det var långbordsmiddag på kollektivet för att fira Vietnamsresenärernas hemkomst. God mat, gott sällskap. Vi hann med en kort singstarrunda tillsammans (bonnie taylor - total eclipse of the heart), innan vi fick lägga ned det. Såg en classy movie - Flight of the living dead. Underhållande b-film, it served its purpose. Sen blev det häng i soffan med chips. Mmmm. Jag har äntligen smakat en av mina Boozieberries också, likören med blåbärssmak och actual berries in it. Väldigt snygg flaska och så, men namnet lämnar mycket att önska. Smakar saft, rakt av. Mums.

Och idag? I dunno. Om jag inte blir däckad av mensvärk framåt kvällen ska jag till Lund på kalas, vilket vore jättekul då jag inte träffat Kajsa på så många år. Det ser jag väldigt mycket fram emot.

Inga kommentarer: