onsdag 28 maj 2008

Sol, sol, strååålande sol

Ja, äntligen börjar vädret bli bättre. The sun - it's alive! Inget speciellt har hänt i dagarna. Jag har tillagat, och ätit, ägg, vilket alltid är lika spännande eftersom det typ aldrig händer, promenerat runt universitetet och förundrats över allt, funderar på att åka till St Petersburg nästa helg eller iaf någon by i the Golden Ring, försökt planera inför Cissis ankomst om 1½vecka, lärt mig det japanska ordet för regnbåde och immigrant, köpt och lyssnat på ljudböcker, faktiskt pluggat för en gångs skull, fått återberätta prinsessan på ärten och rödluvan på ryska, kollat på massa filmer, en del t.o.m bra (kolla in man from earth, low key film som är intressant, everything's gone green är lite fin), äntligen läst mer i Rosens namn osv.
och äntligen fått ett giltigt entrépass! Tog mig bara mer än halva tiden här att skaffa ett. Efter att ha sprungit runt några dagar helt utan propusk tänkte jag att det var dags... Som tur var var damerna på kontoret på bra humör, så det gick snabbt.
I klassen nu är det bara jag och Matsiu-san. Får se om det dyker upp fler människor som ska vara här under sommaren. Hade ju varit trevligt. Matsiu-san åker om två veckor. Я не хожу быть одна в уроке!

1 kommentar:

Anonym sa...

så roligt! jäy! hoppas det fortsätter vara sol när jag kommer. de ringde inte från konsulatet så jag hoppas att det betydde att min voucher var okej. nu är det bara att hoppas på att visumet verkligen är där när jag kommer dit och hämtar det på onsdag också. jag börjar bli nervös nu. jag kommer dö. jag har blivit lite mer flygrädd igen. iiiik ik ikiiik.