söndag 25 maj 2008

Housework

Bangade på att träffa Louisa idag, jag klarar inte av det här gråddiga regnvädret. Fr.o.m onsdag ska det bli lite sol iaf, och varmt varmt varmt.
Men jag har äntligen fått bytat mina sängkläder (jag fick tummen ur baken och gick ut till damen som pekade mig till den låsta dörren med nyckel i, där jag fick dumpa mina gamla + handduken, och hämta ett extremt blekt, manglat, väl använt nytt sett med sänglinnen + handduk, all neatly wrapped up). Min lärare berättade i början att här i huset, byggt 49 -53 har jag för mig, är alla inventarier original. Inget har bytts ut. Alla möbler är the same ones som alltid. Jag misstänker att det är samma sak med lakanen. De är så nötta att de är genomskinliga. Och lite hål här och var.
Iaf, utöver det har jag lagat mat - igen! - och städat lite mer seriöst och är inne på min andra handtvätt. Smart nog lyckades jag spilla ner min kappa med kaffe. good stuff.
Ja, och så har jag äntligen sett Shaun of the Dead - kul - och sen Sooloilua - not so good.
Jag var på Jagannath igår och köpte lite sojakorv och sojasalami, mmmm, och så lite snacks som är grymt äckelgoda. Och chutney! Oh how i loves the chutney.
Funderar på att äta lite mer av min fikon-hasselnöts-choklad-vaniljglass till nästa film, Jumper. Inte lika god som blåbärsglassen täckt med vit choklad med banansmak.

Inga kommentarer: