lördag 17 maj 2008

Glömde nästan

Är på avsnitt 5, säsong 4 av Battlestar Galactica - gaah! Nästan slut, jag vet inte riktigt vad jag ska ägna dagarna och kvällarna åt efter det. Få frisk luft, plugga, se Staden? Hemska tanke!
Såg klart Colour of Magic också. Njae. Den hade sina perks, men jag tror inte på att det går att göra böckerna en tiondels rättvisa. Jag gillade inte heller riktigt Sean Astin som Twoflower, eller den där snubben som Rensvind.. Och jag är lite besviken på Döden också.. Hmm.
Jag funderar lite på att börja kolla in Doctor Who också, men känns som om det är en stor chans att jag inte kommer lära mig ngn mer ryska eller så något mer av stan i så fall, så jag kanske ska vänta till i höst..
Det går lite trögt med The Name of the Rose av Umberto Eco, men alla bokhistoriska detaljer gör mig glad och får mig än en gång att fundera på att läsa Bokhistoria B senare. Så fort jag är klar med den har jag tänkt hoppa på The Northern Light Trilogy av Philip Pullman, jag köpte den snajdiga glansiga upplagan när jag var hemom.
Idag har jag också lagat mat på riktigt (in a way iaf) för första gången - pasta med vita bönor i tomatsås med gul paprika, och till det en shiitakesallad. Mmm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men tog du inte med dig agnes von krusenstjerna? varför läser du inte agnes von krusenstjerna? läs agnes von krusenstjerna!


danska ryska ambassaden vill inte prata med mig idag heller...

/cissi

Lina sa...

men tjat tjat tjat ;b jag tänker att de passar att läsa i kollektivet sen.