onsdag 7 maj 2008

Bio på ryska..

...är inte så jävla kul.
Jag stör mig nog på folk i Sverige i biosalongen som pratar högljutt, glömmer stänga av mobilen och lite högt ljud på filmen. Hence går jag sällan på bio.
Jämfört med biobesök i Moskva är det dock rena drömmen. Här är det en regel att ha mobilen i gång, svara under filmen, prata, sitta och smsa eller annat, eller allmänt prata med sitt sällskap, eller gå ut mitt i filmen för att köpa snacks eller svara i mobilen. Fint är också att man får en biljett med radnummer och stolsnummer, medans bara vissa radnummer är utsatta i själva salongen och jag såg inte röken av något stolsnummer.
Sa jag att filmen var dubbad på ryska också? Det visste jag att de gjorde, men när jag fick ett sms med inbjudan att gå på en english movie trodde jag det betydde att den iaf skulle ges på originalspråket. Njet. Fin sak är också att en speakerröst läser upp allt som står på saker ifall det tillhör plotten, för gud förbjude om en själv skulle läsa "Stark Industries" som står jättestort på den jättestora missilen som de zoomar in. Gaah.
Jag känner mig svensk och stel och shit vad jag älskar det. I love sweden.

Inga kommentarer: