onsdag 14 maj 2008

Back in the USSR..

...som Ameli så fint sade det.
Resan igår var hur smidig som helst. Somnade redan före avfärd, och var lätt groggy hela flygresan. Var sparsam och tog kollektivtrafik hem från flygplatsen den här gången också - skillnaden är 350 kr för taxi och det tar 45 minuter, och två timmar kollektivtrafik, med buss och två metrobyten fär ungefär 10 kr. Det är värt det om en inte har mkt bagage, får se hur jag gör i sommar. Jag har kollat på biljetter hem, blir nån gång mellan 3:e juli och 7:e juli. Att boka om resan jag har, med stopp Düsseldorf, kostar 700 minst, att köpa en ny enkelbiljett med direktflyg kostar 1400. Fundar på att köra på det senare, börjar dock bli orolig för hur ekonomin ska gå ihop i sommar - kommer inte få någon lön förrän slutet av augusti. Jag är väldigt tacksam över mina massiva skatteåterbäringspengar dock, de kommer stå för mkt.
Malmöturen var hur bra som helst, jag tajmade tydligen in vädret perfekt - sommar och sol dagarna jag var där, mkt utefikande, t.o.m solbränna. Det var mkt häng, precis som jag ville. Fick se lägenheten också, och träffat alla blivande kollektivare. Det känns bra, medaljongtapeter - finast i lägenheten näst efter hallen), typ 18 kvadrat för 2400 i månaden. Sen har vi typ 120 kvadrat gemensamma utrymmen. It's more than a-ok. Jag längtar verkligen till att få flytta in i sommar. Jag är lite sugen på att skaffa ett gustavianskt möblemang till mitt rum, det passar liksom, men jag vill inte göra mig av med det jag har - teakmöbler och en svart gigantisk stålsäng, och känner inte för dubbelt möblemang heller. Men ett vitt linneskåp hade varit så snyggt..
Idag hade jag lektioner som vanligt, men var ofantligt trött så jag sov till elva istället.. Skulle kunna skylla på jetlag, två h är ändå två h, men jag kände mig ganska i fas igår, och la mig vid tolv och sov gott. Sov dessutom middag under dagen när jag kom hem. Ska ta reda på läxan till imorrn och göra den iaf. Ska bli spännande att se om vi har Sinaida eller Sjenja den här veckan.
Igår firade jag hemkosten till Moskva med ostbörek och ostpirog som jag köpte på väg hem från metron, och kolla på battlestar galactica s03 e09 och första delen av Pratchetts Colour of Magic.

Inga kommentarer: