lördag 17 maj 2008

Recount

Har inte riktigt fått tummen ur baken sen jag kom hem från Sverige, tänkt ladda upp lite bilder och så. Det kommer det kommer.
I onsdags kväll åkte jag hem till Louisa för att fira hennes examination under dagen, hon är nu klar flygvärdinna och ska flyga för första gången den 29:e. Det blev pizza och öl och jag fick äntligen träffa dom hon delar lägenhet med. De bor tre vuxna och en åttaåring i en etta. Plus att de hade en gäst där som ska vara där i ett par veckor. Och två katter.
I torsdags fick jag ett kylskåp av Hilde, som tyvärr ska hem nästa vecka, plus en massa köksprylar typ kastrull, stekjärn, skärbrädor, och bäst av allt - gafflar! Bara haft kniv och sked förut. Igår promenixade jag till Ramstor och Mediamarkt där jag köpte en kokplatta (En enkel för 250 spänn) för att uppa chanserna för att jag äntligen ska laga mat, och på Ramstor köpte jag salt, grönsaker, pasta (åååh!), smör (lyxlyxlyx!) och ost och osthyvel (en sån trådvariant som jag är mindre förtjust i dock). Det känns bra. Oh, och så köpte jag vita bönor i tomatsås! Mumsmums.
Idag har jag bara schlappat, köpt lite pennor då jag lyckats slarva bort min, en ny skrivbok och frukt och grönt. Och bokat biljett hem! Den tredje juli landar jag i Köpenhamn igen, och är på plats för jobb och inflyttning och allehanda sköna Malmösaker. Min "kurs" slutar egentligen först 12:e, men en förlust på fem dagars lektioner kändes inte så farligt. Jag har jobb på finjobbet fr.o.m den 7:e (målardag den 6:e), jag hoppar hellre på det. Har stor hyra att betala i slutet av augusti, behöver jobba juli månad.
Imorgon ska jag träffa Mixo för att strosa runt på stan och dricka kaffe, det ska bli kul, även om mitt huvud dör efter ett par timmar av konversation på ryska enbart.
Jaja, ska se om jag får upp några bilder ändå..

Inga kommentarer: