fredag 28 mars 2008

Wi-Fi, how I love you

Sitter på Düsseldorfs flygplats och har tråkigt tråkigt tråkigt. Thank god for wireless.
Tack så jättemkt för igår! Grymt kul att så många kom. Jag får posta lite bilder sen.
Klockan ringde 5.15 imorse, jag var mindre pigg, mer uttorkad och lite bakis. Slängde på mig kläderna, beställde taxi och var on my way. Jag hade tur och fick sällskap hela vägen till flygplatsen, Kristoffer höll mig sällskap och vinkade sedan av mig. Trevligt trevligt.
Sist jag flög, till Dublin, hamnade Ameli och jag mitt i en NutraLifekonferens av nåt slag, den här gången hade jag lyckats hamna i någon ingenjörsträff. Förutom de jag satt bredvid då, två breda grabbar som viftade med armbågarna, beställde vodka nio på morgonen, rapade, och tyckte det var jättekul att blåsa upp spypåsarna (oanvända) och smälla dem. I 25-30årsåldern. Harkelharkelwhitetrashharkel. Det kunde ha börjat bättre alltså.

Att åka Köpenhamn - Düsseldorf är en enorm omväg alltså. Düsseldorf ligger väldigt långt västerut, vilket Moskva bekant inte gör. Det hela påminner lite om min episka cykeltur hem från norrlandsoperan min första kväll ute i Umeå, men det är ett helt annat inlägg som kräver kartor och annat för att kunna uppskattas till fullo. Iaf, jag skulle rekommendera att casha ut lite extra för att ta direktflyget köpenhamn - moskva med sas, deras ombokningsregler lär vara lite bättre än en lågprisbolags som Air Berlin, och med visum och sånt klydd kan det vara skönt att ha den säkerheten. Plus att det går så sjukt mkt fortare, och så mkt mer miljövänligare.

Och bara för att klargöra det här once and for all; Moskva ligger på nån ynka breddgrad under Stockholm. Eller om jag bara googlar lite så hittar jag den här fantastiska biten; Den 56:e breddgraden går i Mårtensgatan på Råå, 6 km söder om centrum. Samma breddgrad går även genom Moskva och Glasgow!

Nu vet vi det.

Inga kommentarer: