fredag 28 mars 2008

News flash! News flash!

Jag har fortfarande tråkigt.

Nu har jag kommit till rätt terminal iaf, det röda C:et. För att komma dit från B-terminalen fick jag ta en buss. Ein busse für kun eine Junge! Som chauffören sa. Yess, blev körd, helt ensam, i en buss. Jag har alltid varit lite förtjust i att åka buss/bil/transportfordon på the tarmac, känns lite som om jag hamnar bakom kulisserna. Infrastrukturen är ganska intensiv liksom. Det är fint att de har egna cyklar att köra omkring på också.

Min mage är sjukt uppsvullen. Flyga bakis är inte världens bästa. Jag mår bra nu, men magen är lite körig fortfarande, och så har min mens som inte är mens bestämt sig för att vara lite mer mens, precis då jag bara har tangalinerstrosskydd att tillgå. Supah. Klart jag har ljusa jeans på mig också. Dock en lång kofta! In case in case.. verkar gå bra.
Och tangaliners kör jag inte för tangans skull, uuuusch, utan för att de är så små och smidiga och korvar sig inte som vanliga gör. en disclaimer bara. kanske borde sätta en tmi-varning i början av inlägget..

noch fünf uhre in dem flug. eller nåt. jag hittar bara på, tyskan försvann för länge länge sen.


ladidiladidda. hade detinte varit för attt jag ska borda hyfsat snart (om en timma, det är snart i flygplatstid mätt, speciellt när en väntat i fyra h redan) så hade jag börjat ladda upp bilder.

jag tycker om terminal c. medans terminal b var rökande tyskar, svagt kaffe och tyska destinationer, så är terminal c casablanca, dubai, moskau,kaliningrad, och så. lite coolare alltså.

jag köpte en handkräm på tax-freen, för jag är sjukt torr om händerna (massa alkohol + flygplansluft + whatever), men tjejen stoppade ner den så käckt (jag skrev checkt först) i en taxfreepåse och förseglade den och sa så fint don't open until final destination. my ass! på planet, banne mig. då ska jag vara vardagsrebellisk och öppna den! handkräm har jag liksom in the big bag, jag vill ha den nuuu. kanske ska gå och snylta lite gratisprover.. .hmm.

jag glömde det här med att ta med mig bestick och kastrull och sånt skit (glömde och glömde, jag tyckte det verkade dumt och bestämde mig för att inte göra det, och köpa en klen liten jävla kastrull på närmsta supermarket), så då var jag ju bara tvuuuungen att shoppa lite. fem minuter före boarding i kpenhamn går jag in i min första butik, och faller pladask för iittalas kurbitsmålade servis och tänker, amen , jag måste ju äta ur nåååt, och dricka ur nåt.. så jag har en blå skål, som är microwaveable och freezeable, och en kopp med assiett. Tänkte fixa lite bilder, men hä gick int.
jag köpte skålen till höger, fast i det blå utförandet, och koppen till vänster, fast i det vita utförandet. De är så snygga!

Inga kommentarer: