tisdag 18 mars 2008

The Gaylactic Spectrum Awards

Gaylactic Spectrum Award är något som utdelas under Gaylaxicon. Saxxat från deras hemsida;

The Gaylactic Spectrum Awards honor outstanding works of science fiction, fantasy and horror which include significant positive explorations of gay, lesbian, bisexual or transgendered characters, themes, or issues.

Coolt värre. Iaf, så påpekade Karin att boken jag plockat på mig hade vunnit det förra året. Trots mitt köpförbud måste jag faktiskt få köpa en bok som heter Vellum, skriven av Hal Duncan. Fortsättningen heter Ink, och den lille bokhistorienörden i mig går i totalspinn. Jag har även stoppat Ninni Holmqvist i min bokhög som ska följa med mig hem. Det är svensk science fiction som handlar bl.a. om en kvinna över femtio. Två saker det finns alltför lite av.
Annars på min wantlist ligger Charles Stross och mer Richard Morgan, och allt Octavia E. Butler skrivit. Och lite mer.

Inga kommentarer: