söndag 16 mars 2008

Mannekänga min känga

Idag var jag och Cissi fabulous på stan i våra nya solglasögon (jag kan inte ha på mig solglasögon utan att känna mig posig) och käkade lite lunch på stan. Köpte en tröja också som visade sig vara gjord på 50 % silke, 50 % bambu. Spexigt värre. Trodde det var bomull, uppblandat med något syntetiskt material.
Hämtade ut mina darlings i veckan också, mina Betty Blue från brandos.se . De har en himla massa skor till ok priser, men deras info är för jävla dålig. Det stod att sandalen jag beställde skulle vara i kanvastyg, vilket passar mig super när jag undviker att köpa sksinn. Ve och fasa dock, när jag packat upp skorna så var insidan delvis i skinn. Mitt känslomässiga engagemang är inte så stort dock att jag faktiskt skickade tillbaks skorna med en åthutning, tänkte att jag iaf borde mejla och klaga, men inte gjort det heller.
Jag tror ovissheten om avfärdsdatum till Moskva gör mig allmänt klumpig och förströdd i tankarna. Har noll koll, tappar bort allt, tappar allting i marken och får inte tummer ur baken för minsta lilla.
T.ex. var det Latinfestival igår i Uppsala, som jag sett fram emot, som jag helt glömt bort. Jag blir så less på mig själv. Missade förra festivalen som var i Lund, och missade den klassiska temadagen i Lund för några veckor sen. Så mkt kul, så nära, och ändå kommer jag inte iväg. Ibland blir jag bara så less på mig själv.

Inga kommentarer: