fredag 28 mars 2008

Veni, vidi, dubito

Jag kom, jag såg, jag undrar vad fan jag håller på med.
Jag har varit här i fem timmar kanske, åkt gigantisk svart suv från flygplatsen (vad är filer till för? för att genas över! varför hålla sig till en fil när en kan kryssa fram och tränga sig före. de har även utmarkerade övergångsställen på den trefiliga semimotorvägen, utan trafikljus såklart), blivit kallad vacker av slemmig vakt ( i ingången till min sektorbyggnad hänger fem vakter), fått internet inkopplat av och blivit VIP-klient hos en asiatisk hacker, konstaterat att korridorsköket är två gasspisar, inget mer ÖHT!, jag BOR i den sjukt pampiga byggnaden jag haft bild på förut och jag vet inte vad.
jag känner mig gammal och oflexibel och inte alls just nu pepp på det här. funderar på att maila iventus om bostadsuppgradering, vad som helst liksom, men jag ska bara vara här i fyra månader, fast fyra månader är ändå fyra månader, och jag vet inte vad..

1 kommentar:

Anonym sa...

Uppgradering, uppgradering, UPPGRADERING!!!! Gadamn! Du behöver inte leva hur illa som helst! Unna dig att faktiskt trivas också!