lördag 13 mars 2010

Plåster på såren!

Donna Tartt kommer ut med en ny roman 2012! Hon håller takten på en bok per decennium. -92 kom The Secret History och -02 The Little Friend. Jag gillade The Little Friend. Den var lite seg och tog en stund att komma igenom, men ändå en bra bok. Hade inte boken före varit The Secret History hade den nog varit ännu bättre.

En ännu bättre nyhet är att Yann Martel kommer ut med en ny bok nu i april! Beatrice and Virgil ska den heta. Jag är sjukt psyched. Vilket kanske inte är så bra. Men Self är den bästa läsupplevelse jag haft, och förstår inte alls hypen över Life of Pi över Self. Visserligen har jag inte kommit längre än en 20 sidor in i Life of Pi. Kan ju bero på en viss tendens till alltför höga förväntningar jag brukar ha... Men The Facts Behind the Helsinki Ruccamatios var fantastisk från första sidan, och Self drogs jag in i helt och hållet redan från början. Och en topp nyhet, Self
går äntligen att få tag på igen! Verkar ha gjorts ett nytryck. Tjoho!

Inga kommentarer: