torsdag 28 februari 2008

Dressed

Idag, och igår iofs, har jag gått omkring och varit grymt uppklädd. Har äntligen donnat min nya kjol från Camilla Norrback (sommar/vår-kollektionen förra året, blajblajblaj) som sitter som ett schmäck. I loves it. Gick in om finjobbet för att visa upp mig lite, eventuellt raggat ny kund till akiaki, hängt lite med de fina kollegorna och hämtade upp mitt senaste nummer av Angel: After the fall, tog en runda in om mitt brödfödejobb och hämtade lite stuff och pedalade sen hem. Fint väder för en gångs skull.
Ikväll är det jobb till sena timmen, följt av jobb imorrn bitti, morgon på lördag, 12-16 på bokrean på finjobbet, och sen ev. tidig morgon på måndag. Sen är det ganska lugnt med jobb innan jag åker, vilket är väldigt skönt.. Visst, bra med lön en månad in i Ryssland, men jag har så jag klarar mig. Nån gång hoppas jag kunna slå ut den neverstopping mentaliteten att ju mer jobb desto mer jobb, ju mer pengar desto bättre. För så är det ju trots allt inte. Speciellt inte när kroppen tar stryk allt mer, och jag spenderar min lediga tid med att sova och gäspa av alla tidiga morgnar. Hellre pank och glad än nedkörd och heavy on the ka-ching.
Och på tal om något helt annat; jag föredrar nog ändå att vänta tills samlingsalbum kommer ut än att köpa lösnummer av serier. Att läsa Absolute Sandman ettan och tvåan gav mig så mycket mer än läsa de två första albumen bara,allting klickade och hängde ihop, och att läsa Buffy: The Long Way Home kändes bättre än att läsa alla lösnumrena. Och Angel känns inte alls bra, alldeles för osammanhängande för mig. Ska nog satsa på albumena när de kommer ut, och ge mina lösnummer till bättre behövande.

Inga kommentarer: