söndag 26 september 2010

Årets bokskörd

Jag har kommit på en jättebra rationalisering till den årliga köpfrenzyn på bokmässan - resten av året köper jag i stort sett bara böcker på bokhandeln. Bokmässan är stället där jag får resten av min litteraturdos som jag inte hittar där.

Årets skörd utan ngn ordning öht

Liv Strömqvist - Prins Charles känsla
Titu Takalo - Slåss som en tjej
Nancy Peña - Katten och kimonon

Viktoria Myrén - I en familj finns inga fiender
Brink et al - Sälj hela skiten
Persson et al - Bokslut Reinfeldt
Joel Dahlberg - Bankbluffen
Noam Chomsky - Skurkstater
Alice Munro - Kärlek vänskap hat
Olle Sahlström - Den röde patriarken/Don Emilios badkar/Borgen
Joan Didion - Ett år av magiskt tänkande

Sara Stridsberg - Darling River
Barbara Ehrenreich - Gilla läget
Maria Sveland - Att springa
Tove Jansson - Farlig midsommar
Tove Jansson - Kometen kommer
Jens-Martin & Fredrik Stjernfeldt - Hatets anatomi
Hanna Hallgren - När lesbiska blev kvinnor
Malena Gustavson - Blandade känslor - bisexuella kvinnors praktik & politik

2 kommentarer:

Urrk sa...

Oj, den enda jag kände igen var Tove Jansson. Jag behöver komma ut mer!

Lina sa...

Det är det bokmässan är bra för ;)
Men Liv Strömqvist hittar du faktiskt på stans bästa lilla bokhandeln, bland de svenska seriealbumen. Rekommenderas varmt.
Annars blev det mset nya bekantskaper för min del också faktiskt.