tisdag 20 april 2010

Årslöfte.

Jag har ett mål för 2010 - minst en bok per vecka, och minst dito antal manga. Det blev inte så mycket läst förra året, och jag saknar mina bokslukarperioder, så nu ska jag göra en aktiv satsning på att läsa. Än så länge ligger jag bra till i alla fall. Det kan jag tacka Vampire Academy-serien av Richelle Mead för bland annat, och att jag äntligen läste lite Neal Stephensonböcker som jag inte rört förut.

Vampire Academy alltså, jag trodde inte jag skulle så bli hooked som jag blev! Jag biter på naglarna (bildligt talat) inför femte delen som släpps i mitten av maj, och angstar redan inför väntan på sjätte och sista delen som släpps första veckan i december. Det kommer definitivt att bli den inbunda versionen, jag har inte disciplinen till att vänta ett halvår extra per bok för att få dem i samma softcover-utgåva som de fyra första.
Böckerna då? Vampyrromans, med starka Buffyparalleller emellanåt. Väldigt mkt Buffylikheter...
Huvudkaraktären, som även är romanernas berättarjag, är kick-ass, stark och envis.
Hela sviten är fylld med intressanta karaktärer och humor.

Maj, du kan inte komma snart nog! Ge mig Spirit Bound nu.

2 kommentarer:

Urrk sa...

Jag har hört att det ska gå lättare att läsa om man har en bokhyllestege ;)

Lina sa...

bastard :b don't taunt the book ladder-less.