söndag 27 september 2009

Bokmässan, resultatet.

DVD-filmer;
Michael av Cark Theodor Dreyer, nischad som gay-themed films of the german silent era
Woyzeck av Werner Herzog, med Klaus Kinski

Deathnote från Egmont förlag, volym 6 till 12

Från Galago
Husfrid av Alison Bechdel
och Uzumaki 1, Spiralerna på svenska
+ de tre senaste numrerna av Galagotidningen.

Från Alfabeta Pocket
Erland Loe - Fakta om Finland
Erland Loe - naiv. super.
Erland Loe - Gör vad du vill
Xiaolu Guo - Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande

Kabusa
Fritiof Nilsson Piraten - Bokhandlaren som slutade bada
Annika Ruth Persson - Du och jag, Marie Curie
Annika Ruth Persson - Erik Dahlbergsgatan 30
Ida Jessen - ABC
Hanne Örstavik - Prästen
Pär Lagerkvist - Aftonland

En bok för alla
Helene Hanff - Brev till en bokhandel
Anders Paulrud - Ett ögonblicks verk
Ken Kesey - Gökboet

[sekwa]
Delphine De Vigan - No och jag
Claire Castillon - Insekt
Anne Rambach - Bombyx

Six memos
Patrick Süskind - Duvan
Osamu Dazai - Inte längre människa

Normal förlag
Anna Lytsy - Fru Freud och jag (signerad!)

Ordfront
Marjane Bakhtiari - Kan du säga schibbolet?

Isaberg Förlag
Calle Hård - Med döden som bröllopsgäst
Calle Hård - Numret till Calicut
Marie Wetterstrand - Utanför huset

Gidlunds förlag
Maria Sjöberg - Kvinnor i fält 1550 - 1850

2 kommentarer:

Martina sa...

Ojojoj, hinner du läsa allt? God smak har du hur som helst!

Lina sa...

Tack! Vilken komplimang. Jag hinner definitivt inte läsa så mycket som jag vill, speciellt när jag jobbar på en bokhandeln där intressanta böcker dyker upp hela tiden. Men jag samlar gärna på mig det jag vill läsa inför framtida läsestunder!